Autor |
World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 09-08-2010 18:44 |
|
|
Witam!
Macie jakieś tutki czy coś jak zrobić ziemi,teren góry itd?
jak napiszecie mi to to resztę sam zrozumiem ;]
Najlepiej jak by mi ktoś napisał krok po kroku xd
Pozdrawiam!
RuseK |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 10-08-2010 01:05 |
|
|
Wejdź w tryb Heightmapy, czyli ten który się domyślnie włącza jako pierwszy i klawiszem Insert. Potem utworzony teren modyfikujesz za pomocą myszki wybierając uprzednio jedną z opcji deformacji terenu np. Up/Down. Aby teren miał nałożony materiał musisz go stworzyć w Mrsh Editorze. Więcej informacji masz w dokumentacji (dział Tools/World Editor, Tools/Mesh Editor i Resources/Materials). Pomocne mogą też być videotutki ze strony esenthel.com. |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 10-08-2010 10:39 |
|
|
dobra dzięki a mam jeszcze jedną sprawe...bo jak chce wybrać np. "UpDown" , "Level" , Average" jak to wcisnę to nic nie moge robić mam tylko zaznaczone ...tak jakbym już nie mógł żadnej kratki zaznaczyć co tu mam zrobić? bo nie wiem czy dokładnie wszystko zrobiłem...pliki z SDK silnika skopiowałem do Visual Studio 2010... a tam chyba coś było z plikiem cpp* ? tylko to mi pomożesz i nie będę wam już przeszkadzał robić gry... |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 10-08-2010 10:56 |
|
|
Zamiast tyvh kratek powinien pojawić się niebieski okrąg który modyfikujesz za pomocą panelu Brush Parameters. Możesz zwiększyć jego rozmiar bo standardowo jest on malautki. Jeśli by były źle pliki skopiowane nie buildowałyby się pliki .cpp jeśli w folderze EsenthelEngineSDK/Data jest plik engine.pak wszystkie edytory będą działać poprawnie.
Edytowane przez Harry dnia 10-08-2010 10:57 |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 10-08-2010 16:39 |
|
|
Tu masz screena...
http://img69.imageshack.us/f/s1111b.png/
Mam wszystko normalnie? bo jak wcisne coś z Heigh Brush to nie moge nic robić.. tylko mam to zaznaczone... |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 10-08-2010 17:00 |
|
|
Panelu Height Brush używasz dopiero kiedy na mapie będzie jakaś heightmapa, którą wstawiasz klawiszem Insert. Inaczej nie ma czego modyfikować  |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 11-08-2010 17:03 |
|
|
dobra nie usuwaj jeszcze tego tematu, jutro popatrze i jak co napisze.. |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 11-08-2010 21:10 |
|
|
Nie usuwam tematów chyba, że łamią regulamin  |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 29-08-2010 13:38 |
|
|
Harry, mniej więcej znam się już na Silniku ;d
tylko zobacz ten filmik :
" http://www.esenthel.com/?lang=pl&id=tool/world_editor/unsaved_data_recovery "
On wczytał kawałek świata i nagle coś zrobił i teraz dookoła zrobił ziemie, która można edytować, jak zrobić tak ziemie?bo męcze się ale coś mi nie wychodzi i nie moge zrobic...a w tym tutku nie pokazuje jak to robi poprostu coś wciska i jest xd |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 29-08-2010 16:09 |
|
|
już wiem jak ;d
insertem xd |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 30-08-2010 11:59 |
|
|
Harry ostatnia prośba...;d
" http://img266.imageshack.us/img266/2447/autoj.png "
Wydaje mi się, że musze coś zrobić z engine.pak ale nie wiem co...
zobacz czy wiesz o co biega... |
|
Autor |
RE: World Editor |
marcinLDZ
Użytkownik
Postów: 6
Data rejestracji: 25.01.09 |
Dodane dnia 01-09-2010 22:05 |
|
|
Musisz zdefiniować docelowy folder gry i nie zapomnieć zrobić backupa pliku engine.pak
Jak coś to są tylko domysły |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 02-09-2010 13:08 |
|
|
Nie napisałeś scieżki do plików twojego projektu w odpowiedniej luce przed autoupdatem. |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 02-09-2010 22:08 |
|
|
gry jeszcze nie zacząłem robić, bo nawet nie wiem jak...
Nie żeby było, że robię taką samą gre jak wy ;d bo to nie prawda..
a tego backupa to nawet nie wiem o co biega...
Czyli Co teraz powinienem zrobić.?(wiem, ze denerwuje xd ale takie życie) |
|
Autor |
RE: World Editor |
marcinLDZ
Użytkownik
Postów: 6
Data rejestracji: 25.01.09 |
Dodane dnia 03-09-2010 09:46 |
|
|
Backup jest to zrobienie zapasowej kopi pliku. |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 03-09-2010 11:04 |
|
|
Backup jest wtedy kiedy World Editor wyłaczy się w "nienormalny" sposób np. będzie brak dopływu prądu i komp się wyłączy lub zamkniesz proces przez Menedżer zadań. Wtedy po uruchomieniu World Editora masz możliwość odzyskania części niezapisanego świata 
Co do sposobów jak stawiać ziemię itp to zajrzyj do dokumentacji. Tam w dziale Tools/World Editor masz wszystkie skróty klawiszowe 
Edytowane przez Harry dnia 03-09-2010 12:56 |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 05-09-2010 23:27 |
|
|
ok, dzięki Harry ;d
jak co bd pisał xd |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 09-09-2010 07:49 |
|
|
Ej Harry znowu sprawa jest ;d
Silnik mam już obczajony, tylko teraz jak zacząć robić gre? |
|
Autor |
RE: World Editor |
Harry
Super Administrator
Postów: 169
Data rejestracji: 09.02.08 |
Dodane dnia 09-09-2010 11:00 |
|
|
Najwyraźniej silnika nie masz obczajonego tylko narzędzia do niego Zajrzyj do Dokumentacji -> Begginer's Guide/Programming Game Mechanics i na podstawie informacji w tym dziale przejrzyj wszystkie tutoriale, a potem stwórz własny projekt i pisz Pomocne może też być demko Bloody Massacre do którego masz dostępne wszystkie kody źródłowe. |
|
Autor |
RE: World Editor |
Rusek
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: AK
Data rejestracji: 09.08.10 |
Dodane dnia 09-09-2010 18:24 |
|
|
heh...niby takie proste..a tu już dupa;d
1.W Dokumentacji nie mam nigdzie Begginer`s itd...nawet START->wyszukaj nie może tego znaleźć...
2.Mam jakiś GameLuncher ale nie moge włączyć, bo pisze, że ponowna instalacja programu może naprawić ten problem..
3.To nie wiem jak zacząć robić gre;d a nie moge nigdzie znaleźć w necie ;xd
najlepiej by było jak byś Harry mi napisał...
"Włącz ten plik potem ten" i już moge wstawiać mesh`e i świat do gry itd.. xd |
|