Potężne zmiany w kodzie gry
Dodane przez Harry dnia Marzec 14 2010 15:06:33
Czołem :)

Mam dla Was dziś masę informacji dotyczących gry. Aktualnie przerabiam różnorakie systemy i przeczyszczam cały kod aby uzyskać jak najwięcej optymalizacji i jak na razie efekty są rewelacyjne. Na moim dosyć słabym komputerze wersja 0.14 przed poprawkami na prawie maksymalnych ustawieniach osiągała 2-3 fps. Teraz po optymalizacjach osiągam wyniki aż do 5 fps co oznacza, że na lepszych komputerach wyniki będą jeszcze lepsze :) Na najniższych znowu opcjach informowałem Was w shoutboxie, że uzyskuję wartości aż do 37 fps. Teraz są one w stanie skoczyć do ponad 40 fps (maksymalnie zauważyłem 48). A teraz może o samych najważniejszych poprawkach:

1. Całkowicie nowy system walki. Poprzedni polegał na tym, że po kliknięciu LPM następowała animacja ataku. Kiedy w konkretnym momencie animacji następowało zetknięcie z postacią dostawała ona obrażenia. Wadą tego systemu było to, że po pierwsze musieliśmy patrzeć się na przeciwnika (co troszkę uniemożliwiało trafienie w przeciwnika kiedy graliśmy z kamera zza pleców), niskie prawdopodobieństwo kolizji oraz jeżeli broń była zbyt krótka to po prostu nie dosięgała postaci. Aktualny system wyeliminował wszystkie 3 wady dzięki czemu pokonanie przeciwnika nie sprawia już większego problemu. Przejście na nowszy system zaowocowało także znacznym skróceniem kodu. Poprawiona została też fizyka wielu broni oraz ich wyświetlanie.

2. Kiedy oddaliliśmy się zbyt daleko od więzienia i wyszliśmy do menu głównego, a potem chcieliśmy rozpocząć nową rozgrywkę dostawaliśmy albo błąd albo świat ładował się bez głównego playera. Problem ten został wyeliminowany.

3. Przebudowa kodu odpowiedzialnego za oświetlenie. Wcześniej kod odpowiedzialny za światła był porozrzucany po całym kodzie. Teraz nie dość, że całość została przeniesiona w jedno miejsce i mocno zoptymalizowana, to kod odpowiedzialny za światła od reflektorów na wieżach został skrócony i znacznie poprawiony. Poprzednio źródła świateł były z góry narzucone w kodzie przez co kiedy zmieniłbym pozycję reflektora, musiałbym także wpisać nowe pozycje świateł. Teraz kod robi to za mnie, więc martwić się o tą kwestię nie muszę :)

Dodatkowo mam dla Was jeszcze 2 informacje:
1. Od dziś do enginu powróciła możliwość dodawania trawy, więc cała wegetacja w grze będzie wyglądał jeszcze lepiej.

2. Funkcjonalność, o której wspomniałem w poprzednim newsie, została już dodana i sprawuje się bardzo dobrze. Czym ona jest dowiecie się mam nadzieję w najbliższym czasie :)